پرورشی و تربیت بدنی شهید بهشتی شهرکرد

پرورشی و تربیت بدنی شهید بهشتی شهرکرد
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۲:۳۸ - اصغر جاهدی
    👍

اصغر باقرزاده،معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه های فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس در سال تحصیلی جدید را تبیین کرد.

به گزارش آموزشگاه متوسطه اول شهید بهشتی شهرکرد به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل معاون پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در جمع معاونین پرورشی و فرهنگی استان ها، به تبیین برنامه فراگیر پرورشی پرداخت.

وی در این جلسه گفت: امسال برنامه فراگیر پرورشی را به مدارس ابلاغ می کنیم؛ در این برنامه با هم اندیشی و با هدف جلب توجه مدیر به برنامه پرورشی، مشارکت دانش آموزان، نقش پررنگ تشکل های دانش آموزی، رصد و پایش برنامه ها، همراه کردن اولیا و جهش برنامه ها به کف مدرسه در دستور کار خواهد بود.

باقرزاده با تاکید براینکه برنامه فراگیر پرورشی در مدرسه اجرا می شود ادامه داد: باید از ظرفیت ها و نیروهای موجود در مجموعه استفاده کنیم تا بتوانیم کار را مدیریت کرد. تمام برنامه ها در سال جاری باید منطبق با برنامه فراگیر پرورشی اجرا شود.

معاون وزیر در ادامه نیز بیان کرد: به زودی سامانه ای برای پاسخ به مراجعات بیرونی و‌ گروه های بیرونی راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه، معاونین پرورشی و فرهنگی استان های سراسر کشور درباره برنامه فراگیر پرورشی نظرات خود را بیان کردند و پیرامون این برنامه بحث و تبادل نظر انجام شد.

شایان ذکر است، در این جلسه میکائیل باقری، امیر تجلی نیا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیران کل قرآن، عترت و نماز، اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، همچنین وحید بیگدلی قائم مقام سازمان دانش آموزی حضور داشتند.

باقری در این جلسه بیان کرد: اجرای برنامه فراگیر پرورشی نیاز به همفکری صف و ستاد دارد؛ با اجرای این برنامه معلمان، اولیا و دانش آموزان را با خود همراه می کنیم.

وی با تاکید به ترویج فعالیت های امیدآفرین برای دانش آموزان افزود: اردو یکی از برنامه های پرطرفدار و امیدآفرین است باید برنامه ریزی شود تا دانش آموزان در اردوهای مختلف شرکت کنند اما باید بدانیم اردو تنها راه امید آفرینی نیست فعالیت های دیگری نیز در این مسیر موثر خواهند بود.

حجت الاسلام پورثانی نیز از برنامه های اداره کل فرهنگی هنری، اردوها وفضای پرورشی گفت و توضیح داد: از اول مهرماه برای تجهیز اردوگاه ها به وسایل بازی اقدام می شود.

وی افزود: در بحث کانون های فرهنگی تربیتی در کشور نیز تاکنون از ۱۱ استان بازدید میدانی انجام شده است. این بازرسی و بازدید از اردوگاه ها نیز صورت می گیرد و تمام کانون های فرهنگی تربیتی کشور زیر ذره بین خواهند رفت.

امیر تجلی نیا نیز در این جلسه با اشاره به طرح نماد گفت: این طرح یکی از طرح های موفق آموزش و پرورش بوده است؛ همچنین غربالگری نماد نیز بحث مهمی است که پیگیری می شود.

تجلی نیا اضافه کرد: معتقدم در مدرسه مدیری موفق است که به تمام بخش های مدرسه اشراف داشته باشد لذا باید افراد را در این راستا آموزش دهیم.

وی افزود: نظام جامع راهنمای مشاوره و حوزه سلامت روان دانش آموزان یکی از مباحث مهم است که باید برای آنان برنامه ریزی شود.

تجلی نیا بیان کرد: امسال مشاوران، مدیران مدارس و روسای استان ها را برای هدایت تحصیلی آموزش دادیم تا بتوانند دانش آموزان را با آگاهی بهتر به سمت انتخاب رشته هدایت کنند.

وی در پایان نیز خبر داد امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی جذب دانش آموزان در برخی از استان ها کشور در رابطه با پایگاه های انتخاب رشته بوده ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی