آغاز روند هدایت تحصیلی 190 دانش آموز پایه نهم
به گزارش معاونت پرورشیوتربیت آموزشگاه متوسطه اول شهید بهشتی شهرکرد ، ارژنگ بهرامیان ریگکی در با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی اولین انتخاب اثرگذار دانشآموزان در زندگی فردی و اجتماعی است و باتوجه به اهمیت هدایت تحصیلی در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت و توسعه نیاز های جامعه، افزود: مشاوران مدارس با آگاهی بخشی به والدین و دانش آموزان در زمینه رشته ها و مشاغل و استعدادهای دانش آموزان می توانند زمینه آینده شغلی دانش آموزان فراهم نمایند.
بهرامیان ریگکی با تاکید بر اینکه لازم است در اجرای فرایند هدایت تحصیلی که به صورت پروسهای بلندمدت از کلاس هفتم شروع میشود، هماهنگ عمل کنیم، گفت: باید با یک برنامهریزی دقیق، مشکلات و چالش ها را شناسایی، تبدیل به مسئله و حل کنیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزشگاه متوسطه اول شهید بهشتی شهرکرد اضافه کرد: در مسیر هدایت تحصیلی، مشاوران مدارس ضمن شناخت کامل استعدادهای دانش آموزان و آشناسازی آنان با مشاغل مختلف در سطح جامعه دانش آموزان را سمت آینده شغلی مناسب سوق دهند.
بهرامیان ریگکی ادامه داد: آزمون های مشاوره ای رغبت و توانایی 190 دانش آموز پایه نهم ازروز پنج شنبه 25 آبان ماه 1402 در سامانه مای مدیو شروع و تا 30 آذرماه 1402 ادامه خواهد داشت و این بازه زمانی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
بهرامیان ریگکی تاکید کرد:هدایت تحصیلی طبق اولویت های الف، ب، ج، د انجام می شود و آن دست از دانش آموزانی که اولویت مناسب را کسب ننموده اند از طریق کمیته هدایت تحصیلی این مدیریت تعیین تکلیف می شوند.
وی افزود: هدایت تحصیلی اولین انتخاب اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی دانشآموزان است که تاثیر این انتخاب، بلندمدت خواهد بود و دیگر انتخاب های دانشآموز در دوران دانشگاه و بعد از آن نیز از این انتخاب تاثیر میپذیرند.
بهرامیان ریگکی با بیان اینکه در بحث هدایت تحصیلی باید دو عامل "علاقه" و "استعداد" دانشآموز مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: هر یک از این دو عامل، بدون دیگری ناقص خواهد بود و موفقیت تحصیلی را در پی نخواهد داشت.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزشگاه متوسطه اول شهید بهشتی شهرکرد با اشاره به اینکه در سال های اخیر ترافیک شدیدی در برخی رشته های خاص به وجود آمده است، بیان داشت: اولیای محترم نباید دانشآموزان را برای قبولی در یک رشته خاص تحت فشار قرار دهند و با توجه به استعداد و علاقه دانشآموزان که در طول چند سال توسط آزمون های استعداد و رغبتسنجش و همچنین نظر مشاور و دیگر موارد دخیل، مورد ارزیابی قرار گرفته است و تحت عنوان فرم های هدایت تحصیلی در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد، عمل کنند.
وی در پایان بر توجه بیشتر به رشته های فنی و کاردانش خاطرنشان کرد: دانشآموزانی که در رشته های فنی و کاردانش تحصیل میکنند، از اشتغال مولدتری برخوردار خواهند بود و شغل های مولد نیز تضمینکنندهی آینده شغلی افراد است.